Wednesday, May 13, 2009

Yan-Wan Kelian


Yan-Wan kelian penuh cheritera suka dan duka wah bersastera aku lak.Berkayuh begitu jauh dengan suasana pemandangan yang cantik dengan sawah padi gunung-ganang.Fobia bocor melanda beskalchap ayam aku lagi.Bermula dari bertolak dari Subang selepas mengambil beskal aku "CUBE".Dari Subang pukul 4.00pm lalu Guthrie hiway terus ke Yan Kedah untuk Charity Ride Malakoff.Ada sedikit masalah tak kala sampai di terowong Menora Jelapang- Perak Xciden lori Petronas terbalik wah melaporkan dari tempat kejadian........








Pintu terowong Menora


Satu bas dari KL pun baru sampai Butterworth.Pukul berapa la agaknyer nak sampai ker Yan tempat yang aku tak pernah sampai.Sampai jer kat Yan dalam jam 9++ aku terus ker Rumah anak-anak yatim tempat berlangsungnyer acara pertama raikan anak-anak yatim di rumah anak yatim Budi maaf kalau salah.Ramai jugak kawan-kawan dari ride yg lepas ker Terengganu tapi kali ni Pak Berahim(KOM),Nizar dan kawan-kawan yang tak sempat aku nak sebut namanyer wahhhhh macam menang award lak kan ber ucapan heheheheh.Selesai makan terus pergi tempat istirehat di salah satu homestay di sana lupa lak namanyer.Tapi tempat tido kali ni memamg special dalam khemah berkatil double decker kipas cuma satu risau sikit tempat cor driver aku jer.... hehehe besar katakan. Tapi memang satu pengalaman yang tak dapat den lupo thanks Malakoff(mcm bodek lak).



"Peleton Cube"

Posing ala2 mcm terpaksa hehehe....

Terpaksa kempiskan perut boroi hwa hwa hwa........


Yan - Wan Kelian Kedah - Trang -Krabi Thailand tapi aku dapat buat dari Yan - Wan Kelain 190km .Beza tahun ini aku mengunakan Beskal baru "peleton Cube ".Beskal berat dalam 10+kg memang selesa panjat bukit.Tapi kali ni kelajuan dalam 30km/h laju gak.Terima kasih"CUBE".Tentang bocor tu memenag terjadi jugak 2 kali bocor lepas tukar tayar baru baru ok kasut aku pulak buat hal kopak setiba sampai di pet stop 2nd akhir di depan tapak UPM(Universiti Malaysia Perlis kalau tak silap)Azli aku tengok cramp dia tuam dengan ais tapi bestnyer dia diantara yang lepas berkayuh memanjat Kaki Bukit kalau tak silap nama tempatnyer la ketinggian tahap gaban 3 km Pak berahim,Azli,Hamid,antara yang aku tgk lepas naik ada yang aku tak sebut sebab tak tahu namanyer maap....

Diantara yang terbaik







Ni senyum paksa ker apa ni ? heheheheheheh



mamat ni poyo jer


Bukit yang terpacak






MTB Perlis

Masa turun pagi tu ramai gak cycling dari perlis panjat kaki bukit ada yg tolak hehehe.............................

Ladang tebu yangg baru lepas di tuai rasanyer laaa .Kalau gajah nampak ni pasti dia suka kan heheheheh.







ok ketemu lagi insyallah tahun depan for next charity ride.




No comments: